۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰

نداف:

79 نفر کار نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان را بر عهده دارند

79 نفر کار نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان را بر عهده دارند

سمنان -خبر گزاری مهر: دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان سمنان، با اشاره به اینکه 79 نفر کار نظارت بر این انتخابات را بر عهده دارند، گفت: نظارت بر حسن انجام انتخابات مهمترین وظیفه این افراد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نداف صبح جمعه در دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این هیئت ها به وسیله مجلس شورای اسلامی و اعضاء آن انتخاب می شوند اظهار داشت: هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان با حضور سه نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای  اسلامی تشکیل شده است.

وی  از انتصاب  پنج نفر در هر شهرستان و سه نفر در هر بخش  به عنوان هیئت  نظارت شهرستان و بخش خبر داد و اضافه کرد: جمعا در هشت شهرستان و 13بخش مرکزی و مستقل استان سمنان 79 نفر کار نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان را آغاز کردند.

دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان سمنان با اشاره به این مطلب که از 21 تا 25 فروردین ماه امسال فرمانداران و بخشداران لیست 30 نفر از معتمدین را به هیئت های نظارت اعلام کردند  افزود: با تایید آنها توسط هیئت نظارت و با دعوت فرمانداران و بخشداران هیئت اجرایی در شهرستان ها هشت نفر و در بخش ها هفت نفر انتخاب شدند.

نداف گفت: از روز دوشنبه 26 فروردین ماه ثبت نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است و تا روز یکشنبه یکم اردیبهشت ماه ثبت نام ادامه دارد.

وی داشتن حداقل 25 سال سن، تابعیت جمهوری اسلامی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، وفاداری به قانون اساسی، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار، دیپلم برای روستاهای بالای 200 خانوار، فوق دیپلم برای شهرهای تا 20 هزار نفر و لیسانس برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت را از شرایط نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد.

دبیر اجرایی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان سمنان در ادامه اضافه کرد: داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان الزامی است.

نداف با اشاره به این مطلب که اعضای شوراهای اسلامی باید در محدوده حوزه انتخاباتی خود سکونت اختیار داشته باشند اظهار داشت: صلاحیت داوطلبان بعد از استعلام از مراجع  چهار گانه  که  شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت و احوال و بررسی هیئت اجرایی اعلام می شود در نهایت به تایید هیئت نظارت آن شهر یا بخش خواهد رسید.

وی در خاتمه تصریح کرد: چنانچه داوطلبانی به دلایل مختلف در هیئت های اجرایی مورد تایید قرار نگرفتند  به مدت چهار روز فرصت دارند به هیئت نظارت شهرستان و استان اعتراض کنند.

کد خبر 2035726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha